Uppdatering: Ford har kontaktat oss för att förtydliga att misstaget gjordes av en enskild Ford-handlare i USA, inte Ford Motor Company som helhet. Texten har uppdaterats i enlighet med dessa uppgifter.
Vi har sett företag hylla spel på olika sätt genom åren men då är det oftast med tillåtelse från spelets utgivare. Det samma kan inte sägas om Fords senaste reklamposter. En man vid namn Kyle Daigle fick ett reklammail från en Ford-handlare i USA, belägen i Quincy utanför Boston, som han sedan vidarebefordrade till Panic Inc på Twitter. Ni ser det nedan.
Visst ser tornet bekant ut? Det är för att bilden är konceptkonst ritad av Olly Moss för Firewatch. Campo Santos Sean Vanaman gjorde det klart och tydligt att Ford inte har fått deras tillåtelse att använda bilden.
Game Informer kontaktade Fords marknadsföringschef, Sean Western, i hopp om att få en förklaring och Western berättade att de hade hittat bilden på webbsidan WideWallpaper.info.
Detta är givetvis inte första gången något sånt här har hänt och det är mest troligt inte den sista heller.