Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Gamereactor
Bilar
Gran Turismo 7

Koenigsegg överväger att bygga en billigare sportbil

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Den som idag vill äga en hyperbel från Koenigsegg, oavsett om vi pratar om Gemera, Regera eller Jesko, måste punga ut cirka 30 miljoner kronor för att sen stå i kö i vad som just nu uppgår till cirka fyra år innan bilen finns att plocka upp i Ängelholm. Detta gör såklart att extremt få människor kan äga en Koenigsegg och att bilmärket aldrig riktigt syns, hörs och märks av på vägarna som konkurrenterna Ferrari eller Lamborghini. På frågan om grundaren och VD:n Christian Von Koeniggsegg skulle kunna tänka sig att bygga en mer rimligt prissatt bil i framtiden, har han nu svarat såhär:

"We've been dabbling with the idea of maybe going up in volume, making simpler, more obtainable sports cars."

Källa: Carbuzz

Gran Turismo 7

This post is tagged as:

Bilar

Relaterade texter

Gran Turismo 7Score

Gran Turismo 7

RECENSION. Skrivet av Johan Mackegård Hansson

Polphony Digitals ambitiösa bilsamlarsimulator och dess initiala mikrotransaktioner har nu förbättrats och balanserats vilket innebär att spelet är klart köpvärt...



Loading next content