Bilar
Gran Turismo 7
Koenigsegg överväger att bygga en billigare sportbil
HQ
Den som idag vill äga en hyperbel från Koenigsegg, oavsett om vi pratar om Gemera, Regera eller Jesko, måste punga ut cirka 30 miljoner kronor för att sen stå i kö i vad som just nu uppgår till cirka fyra år innan bilen finns att plocka upp i Ängelholm. Detta gör såklart att extremt få människor kan äga en Koenigsegg och att bilmärket aldrig riktigt syns, hörs och märks av på vägarna som konkurrenterna Ferrari eller Lamborghini. På frågan om grundaren och VD:n Christian Von Koeniggsegg skulle kunna tänka sig att bygga en mer rimligt prissatt bil i framtiden, har han nu svarat såhär:
"We've been dabbling with the idea of maybe going up in volume, making simpler, more obtainable sports cars."








