Svenska
Gamereactor
nyheter
No Rest for the Wicked

No Rest for the Wicked får sin första uppdatering

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

No Rest for the Wicked, det nya actionrollspelet från skaparna av Ori and the Will of the Wisps, släpptes i Early Access häromdagen, och redan nu är det dags för spelets första rejäla uppdatering. I ett nytt tillägget som har rullats ut i detta nu försöker nämligen Moon Studios stryka undan ett par buggar samtidigt som man finjusterar delar i koden för att göra det mer njutbart för dess spelare. Bland annat ska man göra det lättare att handskas med att ens vapen och utrustning bryts ner, och hastigheten detta sker ska således sänkas samtidigt som resurserna som krävs för att återställa sina föremål ska bli enklare att komma över. Detta är dock vara ett ynka exempel på saker som har adderats, och ni kan läsa om samtliga uppdateringar här nedan.

Balance Changes:
Reduced Durability Damage Taken
Reduced Repair Costs
Increased Drop Rate on Repair Powders
Reduced Stamina Costs
Reduced Fall Damage Curve
Reduced cost of Horseshoe Crab and food that includes Horseshoe Crab
Balance update for the Cerim Crucible boss
Changed Corpse-Smeared Blade starting from Tier 2 to Tier 1

Loot Changes:
Introduced more Weapons into Fillmore's Pre-Sacrament Loot Table
Reduced Drop Rate of Fallen Embers

Stability:
Fixed crash that could occur when quitting out to the main menu

Bug Fixes:
Improved inventory navigation
Fixed jump at Potion Seller Cave so you can't miss the jump when executed correctly
Blocked off an out of bounds area of Nameless Pass
Removed lingering dev tools

No Rest for the Wicked

Relaterade texter

No Rest for the Wicked (Early Access)Score

No Rest for the Wicked (Early Access)

RECENSION. Skrivet av Marcus Persson

Mackan har kämpat mot vedervärdiga ting i Moon Studios gruvligt vackra, våldsamma men likväl direkt ofullständiga spel som skapar mer frustration än vad det underhåller.



Loading next content