Svenska
Gamereactor
nyheter
New World

Nytt end game-innehåll i New World möter kritik

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Amazon Game Studios ambitiösa onlinerollspel New World hade en spektakulär lansering i september med över en miljon spelare. Det dröjde dock inte länge innan spelarbasen hade halverats och även om det fortfarande kan beskrivas som en succé så här långt, har det också funnits problem.

Nu skriver IGN att den senaste uppdateringen, Into the Void, som tillför ett stort antal funktioner och innehåll, även mött viss kritik. Det beror på att end game, som redan krävde överdriven grind, blivit ännu svårare att tugga sig igenom tack vare en rad förstärkningar av redan kraftfulla fiender.

Utvecklaren har tagit upp den senaste kontroversen på spelets forum och skriver:

"Recently changes were made to the Elite POIs in the end game zones and it is clear to us that proper context wasn't delivered on why those changes were made. Our goal is to have a variety of areas that players can go to for crafting materials and gear. But with new gear and equipment, we want players to be challenged."

New World har också haft problem med en dupliceringsbugg och en ekonomi som präglas av det sällsynta fenomenet deflation, där pengar är mycket mer värdefulla än spelets föremål. Du kan läsa vår recension av New World här.

New World

Relaterade texter

5
New WorldScore

New World

RECENSION. Skrivet av Adam Holmberg

Adam har landstigit Aeternum och provat på Amazon Studios nya ambitiösa onlinerollspel...

0
Chefen för Amazon Games har avgått

Chefen för Amazon Games har avgått

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Tack vare sitt enorma kapital och sina hårda affärsmetoder har Amazon nått stora framgångar inom ett antal branscher, inte minst streaming, konsumentvaror och logistik....

0
New Worlds Server Transfer-funktion försenas

New Worlds Server Transfer-funktion försenas

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Det är fortfarande en mycket, mycket lång kö för de som vill spela New World, särskilt på de servrar som är befolkade av många spelare. Det finns förstås en lösning,...



Loading next content