Svenska
Gamereactor
nyheter
Bayonetta

"PS3-Bayonetta största misstaget"

Platinum Games är självkritiska

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Att Playstation 3-versionerna av multiformatsspel ofta både har lägre upplösning och sämre bildkvalitet än Xbox 360-motsvarigheterna är tyvärr inget nytt, men frågan är om det någonstans varit så tydligt som i fallet Bayonetta.

Nu säger Atsushi Inaba på Platinum Games självkritiskt i en intervju med Edge Online att Playstation 3-Bayonetta är utvecklarens största misstag hittills och att det fortfarande är något som stör honom.

"The biggest failure for Platinum so far, the one that really sticks in my mind, is that port", säger Inaba

Han förklarar varför det blev som det blev: "At the time we didn't really know how to develop on PS3 all that well, and whether we could have done it... is irrelevant: we made the decision that we couldn't. But looking back on the result, and especially what ended up being released to users, I regard that as our biggest failure."

Men misslyckandet var inte helt i onödan enligt Inaba: "We learned that we needed to take responsibility for everything. So on Vanquish we developed both versions in-house. We learned, so it wasn't a pointless failure, but it was a failure nonetheless".

Till uppföljaren slipper vi garanterat alla sådana problem då Bayonetta 2 är helt Wii U-exklusivt och ges ut av Nintendo själva. Något som innebär att Platinum Games helt kan fokusera på en enda version och ge den all kärlek.

Bayonetta
En underbar häxa. Fast inte till Playstation 3.

Relaterade texter

BayonettaScore

Bayonetta

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Huka er Dante och Ryu Hayabusa, extremfula häxan Bayonetta rockar stjärt i sitt självbetitlade actionspel...



Loading next content