Det var inte många som hurrade för den senate installatationen i Battlefield-serien, Battlefield 2042, men Dice ska onekligen ha en eloge för att de, trots en närmast katastrofal lansering, fortsatt att uppdatera och fixa spelet kontinuerligt. Men knappt har spelets hunnit anses vara färdigt förrän det är dags att snacka nästa del.
På EAs senaste earnings call berättade CEO Andrew Wilson för investerarna att nästa Battlefield-spel kommer att vara "a re-imagination of Battlefield as a truly connected ecosystem", detta enligt en transkription av The Motley Fool.
Ryktesmaskineriet har givetvis redan börjat snurra, och det snackas om vad en "re-imagination" kan tänkas innebära. Med rätt stor sannoliket betyder det en reboot - en nystart för serien som då antingen går tillbaka till rötterna, eller införlivar helt nya element. Kanske än mer intressant är dock fokuset på "ekosystem", något det räcker att gå till närmsta konkurrenten Call of Duty för att se exempel på. Där kombineras betaltitlar varje år med det gratis Warzone-läget och spelarprofiler, skins och framgångar bärs över och samkörs mellan titlarna.