Sony satsar hårt på marknadsföringen av Battlefield 6
Efter Microsofts enorma uppköp av Activision Blizzard där som bekant även rättigheterna till Call of Duty ingår kommer det inte som någon större chock att Sony inte längre lägger samma budget på att agera reklampelare för konkurrenten som äger det populära militärspelet. Marknadsföringsrättigheterna för Call of Duty har pendlat genom åren mellan de båda aktörerna, men där Sony innan det historiska uppköpet säkrade rättigheter både vid marknadsföring och DLC i många år.
Sony och Playstation tycks istället ha valt att lägga sitt dyrbara krut på Battlefield 6 som lanserades under gårdagen (recensionen kan du läsa här). I Los Angeles pryds stora annonstavlor som skvallrar om ett samarbete och i London rullar bussar i matchande skins.
I samband med gårdagens lansering lade även den officiella Battlefield-kanalen på Youtube upp en reklamspot kallad "It All Goes Down On PS5" som ni kan se här nedan.
Som om inte detta vore nog erhåller spelare som krigar tillsammans i "Party" med minst två PS Plus-abonnenter en mindre XP-bonus genom titelns boosterpacks, som charlieINTEL snappat upp. Om detta är för att uppmuntra till crossplay eller för att ge Playstation-spelarna lite extra skjuts vid levling går ju att diskutera.
Har du börjat spela Battlefield 6 ännu och till vilket format?







