Svenska
Gamereactor
nyheter
Super Mario Bros Wonder

Super Mario Bros Wonder fick multiplayer för att minska svårighetsgraden

Efter att en utvecklare gav upp Super Mario Run, bestämde sig skaparna för att se till att folk kan få en hjälpande hand...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Super Mario Bros Wonder-recensionerna publicerades under gårdagen och det har fått mycket fina betyg, så även av oss. Det beskrivs som en frisk fläkt för världens mest berömda rörmokare, och en viktig komponent är dess multiplayer.

I en intervju med utvecklarna på Nintendos webbplats nyligen berättar nu spelutvecklaren Shiro Mouri om hur systemet kom till:

"From the initial concept, we wanted to develop a Mario game that's also fun to play online. However, while playing online with people from around the world can be fun, we believe there are also some challenges."

Han fortsätter sedan att prata om hur Super Mario Bros Wonder har ett avslappnat upplägg där spelare kan hjälpa varandra, men att de inte kan påverka negativt. I en tidigare intervju berättade Takashi Tezuka om hur han sett en medlem i teamet ge upp i ett tidigt skede av Super Mario Run. Detta fick Tezuka att tänka över sin designprocess och hur viktigt det var att ge spelarna frihet i utforskandet.

Spelarskuggorna du ser i multiplayer hjälpte till med detta, eftersom en annan spelare går igenom samma utmaning som du och du kan se hur de tar sig an den.

Super Mario Bros Wonder

Relaterade texter

Super Mario Bros WonderScore

Super Mario Bros Wonder

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Flera av Marios tvådimensionella äventyr brukar betrakta som några av tidernas bästa spel. Har Nintendo lyckats skapa magi med konceptet igen?



Loading next content