Svenska
Gamereactor
nyheter
Rise of the Ronin

Team Ninja vill fortsätta arbeta med öppna spelvärldar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det är fortfarande för tidigt att avgöra om Rise of the Ronin blir en ekonomisk framgång eller ej, men det har inte fått riktigt samma positiva kritik som flera andra Team Ninja-titlar. Den mer öppna formeln är dock här för att stanna.

Studiochefen Fumihiko Yasuda berättar för VGC att de tar med sig erfarenheterna och feedbacken från den öppna världen och "going forward, our challenge is to build from that". Han sade även:

"Rise of the Ronin was a big challenge for us, because it's something we hadn't done up until now in terms of the level of freedom and the story while retaining the action gameplay. I believe we were able to realise the concept, and I'm hoping that as players get their hands on the game, they'll be able to experience it as we originally envisioned it.

Du kan läsa vår recension här.

Rise of the Ronin
Föredrar du mer linjära spelupplevelser eller är det öppna världar som gäller?

Relaterade texter

Rise of the RoninScore

Rise of the Ronin

RECENSION. Skrivet av Marie Liljegren

Majsan har inför recensionen av Rise of the Ronin gått all in och ätit Sushi morgon, middag och kväll medans hon slipat sin Katana vassare än Kevin Costners i Bodyguard enbart för att visa sin dedikation som tillfällig samuraj.



Loading next content