Vi är långt ifrån de enda som tyckte att det var uppenbart att The Lord of The Rings: Gollum inte skulle ha en chans på dagens marknad, men det är aldrig kul att se utvecklare be om ursäkt för hur deras spel ser ut. Kommersiellt misslyckande är ännu värre, något vi får ett tragiskt exempel på idag.
Games Wirtschaft var först med att rapportera att Daedalic Entertainment har beslutat att stänga sin utvecklingsavdelning för att fokusera på spelutgivning istället, och med det säga upp 25 anställda. En representant från Daedalic bekräftar detta i ett epostmeddelande till Gamereactor och uppger att en del av anledningen till detta är att The Lord of the Rings: Gollum inte lyckades leva upp till företagets förväntningar.
Vi kommer fortfarande att få den utlovade patchen, men efter det handlar allt om publicering. Detta innebär också att ett The Lord of the Rings-spel vi hört rykten om ställs in, så nästa stora spel vi kommer få se i universumet lär antingen vara Amazons onlinerollspel eller något outannonserat från svenska Embracer Group.