Som vi tidigare kunnat berätta har Call of Duty: Black Ops 6 fått en riktig kanonstart och satt rekord i en massa olika parametrar samtidigt som försäljningen ökat. Men inte till alla format dock, för Xbox-versionen har istället sålt mindre eftersom spelet ingår med Game Pass, något som dock fick prenumerationerna att öka istället.
Så har det varit värt att inkludera spelet i Game Pass för Microsoft? Svaret tycks ändå vara ja, och i en BBC-intervju äger nu associate creative director Miles Leslie att Game Pass faktiskt hjälpt dem att nå de framgångar de nu gjort:
"What we've seen is it's allowed people that might have been on the fence, might have had some of that friction, might have been like, 'I haven't played in a while' to actually come back and try the game."
Leslie menar att inkluderingen i Game Pass har gett "another avenue to really get the game in the hands of players", och som vi vet sedan tidigare så är det alltid bra med många spelare eftersom det ger ringar på vattnet. Folk vill spela samma som sina vänner och tenderar att satsa på det som är populärt.
Kort sagt verkar det som att vi även kan räkna med att framtida Call of Duty också kommer ingå med Game Pass framöver.