Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Gamereactor
nyheter
The Crew

Ubisoft håller fast vid sin ståndpunkt att vi inte äger våra spel

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

I en tid där live service och digitala spel dominerar, har frågan om äganderätt blivit mer aktuell än någonsin. När man förr kunde behålla ett spel så länge skivan höll, är det idag upp till utgivarna hur länge ett spel får leva.

Nu rapporterar Polygon att Ubisoft hamnat i blåsväder efter att två spelare stämt företaget för att ha lagt ner onlinespelet The Crew förra året. Spelarna menar att de blivit vilseledda att tro att de köpte spelet för gott — men Ubisoft menar att det aldrig rört sig om något annat än en tidsbegränsad licens:

"The [essence] of the plaintiffs' complaint is that Ubisoft allegedly misled purchasers of its video game The Crew into believing they were purchasing unfettered ownership rights in the game, rather than a limited license to access the game. But the reality is that consumers received the benefit of their bargain and were explicitly notified, at the time of purchase, that they were purchasing a license."

Ubisoft har nu lämnat in en begäran om att fallet ska avvisas. Om det inte sker kan ärendet gå vidare till rättegång.

The Crew
Är du sugen på att betala för licenser på Ubisofts spel eller föredrar du att äga dem?

Relaterade texter

The CrewScore

The Crew

RECENSION. Skrivet av Johannes Leander

Johannes har den senaste veckan levt sitt liv i Ubisofts upphåsade massiva online-racer. Lyckas det uppfylla den amerikanska drömmen?



Loading next content