Svenska
Gamereactor
nyheter
Overwatch 2

Kampanjläget till Overwatch 2 har skrotats på grund av usel försäljning

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Förra året släppte Blizzard äntligen de första, efterlängtade uppdragen till kampanjläget i Overwatch 2, men tydligen var de inte så uppskattade som utvecklarna hade hoppats på. Försäljningen ska ha underpresterat ordentligt, och i en ny artikel av Jason Schreier på Bloomberg lägger branschanalytikern ut berättelsen om hur hjälteskjutaren mår just nu, och hur Blizzard försöker röra om i grytan för Overwatch 2-produktionen.

Tydligen, skriver Schreier, får varje spelteam en andel bonus för hur bra det går för deras respektive spel på Blizzard. Förra året fick till exempel Diablo IV-teamet en bra bonus, och så även teamet på World of Warcraft. Däremot fick teamet på Overwatch 2 null, nada, zip, zero i bonus. Titeln kämpade stenhårt i motvind under 2023, och som en konsekvens ska större delen av teamet bakom kampanjuppdragen till och med ha fått kicken i januari. I samband med det ska Blizzard ha lagt ner alla planer på att följa upp den nystartade kampanjen med några ytterligare uppdrag framöver.

Kanske kommer detta nya fokus på PvP, i kombination med nyheten om att inga hjältar ska låsas bakom battle-pass längre, hjälpa till att vända den knappt åtta år gamla skutan som är Overwatch? Titeln har ju inte haft det helt lätt sedan övergången till Overwatch 2 för knappt ett och ett halvt år sedan. Den som lever får se, helt enkelt, däremot kan alla singleplayer-sugna spelare sluta hålla andan. Från och med nu är Overwatch 2 enbart en PvP-titel.

Overwatch 2
PvE-kampanjen är död, länge leve PvP?

Relaterade texter

Overwatch 2Score

Overwatch 2

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Blizzards uppföljare är här, men hur står det sig som uppföljare till ett av det senaste decenniets bästa multiplayer-spel?



Loading next content