
Det har inte riktigt gått enligt planerna för Leslie Benzies första spel från egna studion Build a Rocket Boy, vilket sedan lanseringen för några dagar sedan skapat rubriker men av helt fel anledning. Buggigt, ofärdigt och medioker är bara några av de ord som använts för att beskriva Mindseye. För att inte tala om den uppenbart undermåliga försäljningen där spelet på Steam inte ens mäktade med mer än 3300 samtidiga spelare, med mindre än 400 aktiva i skrivande stund.
I vår recension (som du kan läsa här) skrev vi bland annat att spelet påminner om en tio år gammal GTA-kopia där de allra flesta beståndsdelarna är underkända. Åsikter som också verkar delas av de flesta andra för om man tar en titt på Metacritic, så ser man att Mindseye är årets hittills sämst recenserade spel med en Metascore på 43. Inte direkt något att skryta om.
Studion själva påstår sig vara "förtvivlade" över det negativa mottagandet och i ett uttalande strax efter lanseringen skrev man:
"Our priority is optimising performance and stability so that every player, across every device, can enjoy an equally high-quality experience"
Självfallet så hade det enda rätta varit att försena projektet med ungefär ett år, minst och fiaskot vilar 100% på ledningens axlar i detta fall. Men pengarna måste in och antagligen var det också anledningen till att det inte var möjligt att låta Mindseye få den extra tid i ugnen som det så uppenbarligen skulle ha behövt.