Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
Gamereactor Sverige
nyheter
Payday 2

Ljuddesign med Overkill Software i Gamereactor Academy


Facebook
TwitterReddit

I dagens lektion av Gamereactor Academy ger vi oss ut och granskar ljud i spel, och detta under ledning av gänget som är ansvariga för varje pistolskott, explosion och siren i Payday 2.

Academy-medlemmar kan surfa in från klockan 19:00 ikväll då detta talangfulla tremannateam från Overkill Software - composer/lead audio designer Simon Viklund (har bland annat Ballistics, Bandits: Phoenix Rising, Ghost Recon Advanced Warfighter till PC och Bionic Commando: Rearmed på meritlistan) tillsammans med sound designers Emil Nygren och Daniel Rydberg - ger en introduktion till ljuddesign.

Payday 2

De kommer bland annat gå igenom hur de en gång startade i spelindustrin, vilka egenskaper som krävdes för att nå dit de är idag och hur deras bidrag gett Payday 2 dess karaktär. Efter en timmeslång session vankas en live-chat där frågor kan ställas på denna länk.

Allt du behöver göra för att ta del av denna lektion (plus sådana som redan varit samt kommande) är att anmäla dig till Gamereactor Academy.

Gamereactor Academy erbjuder en serier videos som på ett pedagogiskt sätt ger dig kunskap om spelutveckling, inspiration och utbildning samt ger en bra grund för hur du ska kunna gå vidare med att själv en dag bli spelutvecklare. Det vankas både praktik och avslappnade diskussioner i ämnet.

Gilla Gamereactor Academys Facebook-sida för automatiska uppdateringar och information.