The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom återupplivar den klassiska Zelda-stilen, vilket tydligt skiljer spelet från de nya öppna världarna i Breath of the Wild och Tears of the Kingdom. Men många av designfilosofierna i dessa moderna spel har ändå implementerats här.
Det inkluderar bland annat spelvärlden. Medan alla tidigare tvådimensionella Zelda-spel (som A Link to the Past och A Link Between Worlds) hade relativt små världar, är Echoes of Wisoms karta åtta gånger större än den som Link's Awakening hade.
Satoshi Tereda, game director hos Grezzo (studion Nintendo anlitade för att arbeta med detta Zelda), berättar detta i en officiell intervju på Nintendos webbplats:
"We packed in so many things we wanted to do to create this "Legend of Zelda-like" feeling, and the map ended up eight times the size of Link's Awakening. (Laughs)"
Eijo Aonuma, producent, avslöjar att de ursprungligen hade tänkt att kartan skulle vara fyra gånger större:
"...but then, before we knew it... (Laughs)
However, although the map has become much larger, the feeling of a top-down The Legend of Zelda game, where you can easily enjoy gameplay in a compact world, is still there, so it isn't intimidating to explore."
Detta gör det till det största tvådimensionella Zelda-spelet någonsin när det gäller omfattning, men det verkar (läs vår recension) som om känslan från de gamla Zelda-äventyren fortfarande finns kvar och blandar det bästa av två världar. Vi förmodar för övrigt att detta blir sista gången vi får se Link och Zelda innan det är dags för Switch 2...